torsdag 6 maj 2010

listigt listigt...

Äntligen har slitet gett resultat.
Nu är det i princip klart att flytta in lite möbler, iallafall i detta rummet och köket.
på övervåningen skall vi bara tvätta fönsten innan vi kan flytta in.
Jag glömde att vi fortfarande har alla elledningar i ett trassel på golvet..
något att bita i...
eller kanske inte förresten.
Idag har jag spikat dit de lister som pappa grundmålat
och som jag och mamma sedan målat med linoljefärg.
gissa färgen ??
vitt såklart.


För de som aldrig provat kan jag säga att såga lister är inte så enkelt som man kanske kan tro..
.. men envis som jag är fick jag tillslut dit dem.
Lite filler i hörnen slätade ut mina tillkortakommanden.
Detta hörnet fick tex klara sig utan list, det finns ju gränser för mitt hantverkande..


det är enklare med vanliga hörn...



till sisst innann det var dags att åka hem för idag fick hallen sin andra strykning,

kanske måste den målas en tredje gång..


dörrar lister och foder tar vi en annan gång...



nu blir det mammas mat

och sen halvåtta hos mig..


det börjar bli tradition nu...


slut för idag....


5 kommentarer:

  1. Bra jobbat Klas! Det ser jättefint ut. Du kan känna dig nöjd och stolt över vad du presterat. Kram!

    M

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint det blir.
    Ni kommer få en fantastisk sommaridyll! jag är avundsjuk!
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. Vad ska jag göra när jag kommer nästa helg? ;-)

    SvaraRadera
  4. vi skall nog hitta på lite pyssel till dig =) hahahhaha

    SvaraRadera