fredag 7 maj 2010

inne och ute....

idag hade jag lite svårt att komma igång,
gick runt o kollade på allt som behöver göras...
Röjde ett hörn av tomten,
under gamalt gräs fanns ett litet trädgårdsland...
men det blir nog inte tid att plantera något där iår...


tog tag i ett projekt som retat mig länge, fönstret på övervåningen saknade foder...
iallfall runt halva fönstret,
och det var färstås inte så lätt som jag trodde...
men nu har fönstret foder på alla fyra sidor..


sedan tog jag en tur ner till källan ute på ängen,
dit vår vattenslang går,
vi måste skaffa en pump om vi skall få fart på vattnet,
dessutom måste vi gräva ner slangen där den går äver en åker,,
Min kusin Stefan har lovat att hjälpa oss med det,
hoppas det funkar, så vi kan använda toaletten,
annars får vi renovera denna byggnad....
dasset ..
'som nästan rasat ihop...

sedan fortsatte uteaktiviteterna...
Jag klättrade upp på taket och rensade hängrännan,
där var det ungefär 10 meter av sådant här..
gammal mossa och lera och snusk ...
får göra samma sak med framsidans hängränna någon dag...



Nu får det vara slut med utepyssel för idag...

målade hallen för tredje gången idag,
nu är väggarna vita.

Sedan grundmålades golvet och listerna ...
nu är mina händer ljusgråvita och lacknaftiga...
men det går väl bort..




medan golvet torkade skruvade jag på benen på sängarna och bäddade,
äntligen ser man hur fint det nya sovrummet kommer att bli...

längtar redan till onsdag när vi skall sova i huset för första gången.
19..01 kommer jonas upp med tåget från göteborg.
Skall bli kul att visa honom hur mycket som hänt sedan sist .




imorgon blir det lite paus från måleriet,
men ingen rast ingen ro...

eftersom jag har fått min tjänstledighet förkortad
måste vi köra ett flyttlass från bullerbacken imorgon,
allt som är i uthuset vinden och innehållet i skåp och lådor skall vi ta imorgon.
möblerna måste vi vänta med tills efter visningen..
hoppas det går snabbt och lätt med försäljningen...

på hemvägen blev det inköp av mer linoljefärg på Öo B

hemma väntade lax och vitt vin...
nu lösgodis =)

so long 4 now




3 kommentarer:

  1. Vilken arbetsmyra du är! Nu är det ju snart klart :)

    M

    SvaraRadera
  2. Är det du eller mormor som köpt lösgodiset? ;)

    Ser jättefint ut alltihopa, vad duktig du är!! Gillar de vita väggarna o gråa golvet, helt min stil :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Va kula att du gillar det... morfar/pappa hade handlat lösgodiset...
    =)
    hoppas ni kan komma o titta på riktigt i sommar =)

    SvaraRadera