tisdag 4 maj 2010

brädgård, ikea målning, en händelsefull dag.

Dagen började med ett besök på brädgården.
Efter att valt mellan olika golvsocklar föll valet på denna profil.
35 meter inhandlades.
Allt lastades på släpvagnen jämte köksdelar, kyl frys och ugn.
sedan bar det av mot Norrland.



Idag hade jag hjälp av mina assistenter,
vad skulle jag göra utan dem.
Far greppade genast penseln och gav sig ikast med kvistlackning och grundmålning.





Eftersom den gamla spisen kylen o frysen hamnat på tippen fick vi använda annexets fantastiska kokmäjligheter.
Mamma värmde ärtsoppan.




På stugutrappan intog vi sedan lunchen,
solen sken på oss även idag.
"på bron" säger mamma att vi skall kalla det, då vi faktiskt befinner oss i Norrland.
Vi saknade dock Jonas, mest jag.



Efter lunchen gav vi oss mot valbo och Ikea, för att byta några delar till det nya köket.
när vi kom tillbaka började det Kuliga......





400 miljoner skruvar...
Men skam den som ger sig... två bänkar ihopsatta...
och att få ihop en spis trodde man itne skulle vara så svårt, men det tog oss 2 timmar...
imorgon skall bänkarna fyllas med skåp och lådor...
då kommer det se mindre ut som ett resturangkök.
en hylla skall upp på väggen ovan bänken med,
men den är inte ihopskruvad ännu.




sen blev det hemfärd.... och vi han precis hem till
Halv åtta hos mig..

nu är det snart natti natti...








2 kommentarer:

  1. visst är det väl morfars gamla släpvagn man ser på en bild?

    SvaraRadera
  2. det är samma gamla trotjänare som funnits i släkten i alla år... =) idag har den fått köra bös till tippen

    SvaraRadera