onsdag 11 augusti 2010

Sommarlov I

Så var det äntligen dags för lite semester... eller ja, semester från det vanliga arbete och lite praktiskt jobb på torpet istället.
I måndags bar det av uppåt tillsammans med Selma, en liten dam som har en förkärlek att bitas i tårna och sova i knäet. Jag hade hört att ladan skulle vara full efter tömningen av Bullerbacken, men att det knappt skulle gå att komma in hade jag inte räknat med.
Efter att vi installerat oss och tagit en lite tur ned till sjön började jag sakta jobba mig inåt i ladan.
Det har tagit ett par dagar men nu går det att komma in och det är bara en sekretär och två sängar som inte ska vara kvar.
Köket har fått en utökning i lådsektionen,
gästrummet har fått en skrivbord framför fönstret
och det finns lite mer förvaringsutrymme i sovrummet.
Förutom att tömma ladan på möbler har vi även börjat flytta lite ved och gjort ett försök att samla allt virke på ett ställe men det projektet kommer att pågå ett bra tag till!
Efter några försök att få igång gräsklipparen fick gräsmattan sig en omgång.
Ikväll blir det nog lite målning i köket och kanske start på fönsterrenoveringen, men först ska Selma och jag lata oss i solen, det är ju ändå semester!

3 kommentarer:

  1. wow, vad du har hunnit med, fint blir det... snart kommer jag oh hjalper dig. sitter i buisness centret i sydney nu och kl ar 5.05 pa morgonen och jag kan inte sova , snart ar det frukost... sedan promenad i hamnen och avfard mot bangkok... sen hem till kallmuren...
    Klas

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Klas. Det ser jättefint ut. Bra jobbat!

    SvaraRadera